Svraka Antal 1994 óta tagja a Jelky András Szakképző Iskola és Kollégium nevelőtestületének. Azóta mint szakmai tanár tanít szakiskolában, szakképző évfolyamon és szakközépiskolai osztályokban is szakmai elméleti tárgyakat. Mivel ipari üzemből mérnökként került az iskolába, ezért munka mellett szerezte meg a mérnöktanári képesítést.
Az évek során folyamatosan részt vett a legkülönbözőbb továbbképzéseken (projektmódszerrel oktatás, csapatépítő tréning, minőségfejlesztéssel kapcsolatos tréning, vállalkozási ismeretek tanítása, felnőttképzés tanítási módszerei).
Az iskola életéből folyamatosan kivette a részét mint osztályfőnök is.
Betöltött minőségirányítási vezető, majd szakmai munkaközösség-vezető pozíciót. Jelenleg a gépészet,- elektrotechnika - elektronika, közlekedés szakmacsoportokban gyakorlati oktatásvezető helyettesi feladatkört lát el.

Mivel az évek során folyamatos érdeklődést mutatott az új dolgok iránt, ezért jelentkezett a TÁMOP -3.1.5.-09/A-2-2010-0407 pályázatára, miután a kedvező feltételekkel tudta vállalni a továbbtanulást.  A választott továbbtanulás helye a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara. Itt a pedagógus szakvizsga vizsgaelnöki és szakértői szakirány kétéves képzését választotta. Ez alapját adhatja szakmai, pedagógiai továbbfejlődésének is. A modulrendszer okán a vizsgaelnöki végzettség szerencsés választás lehet, mert folyamatosan tájékozott lehet az állandóan változó jogszabályi környezetben, és ez az iskolának is érdeke. A szakértői szakirány szintén hozhat hasznot a munkavégzésében, és az intézménynek is, mert új szakértői kapcsolatokat jelenthet, iIletve bekerülhet olyan körbe, hogy aktív részesévé is válhat a szakképzés átalakítási folyamatának, ami kedvező lehet, mivel részese a napi pedagógiai folyamatoknak.

 

Az általam a Pécsi Tudományegyetem Bölcsésztudományi karán választott pedagógus szakvizsga vizsgaelnöki- és szakértői szakirányú képzés első félévében 7 kurzust kellett az eredményes félév érdekében teljesíteni, melyet 13 alkalommal személyes megjelenéssel is biztosítottunk. Ezek az alábbiak voltak:

- Közigazgatási és vezetési ismeretek
- Európai integráció
- Az iskolai szervezet és fejlesztése
- Intézmény és környezete
- Szakmai önismeret és önreflexió a pedagógiai gyakorlatban
- Tanulási folyamatok tervezése, szervezése és értékelése
- A pszichés fejlődés zavarai

Mint bőrünkön tapasztaltuk, a Pécsi Tudományegyetem elég komolyan vette a meghirdetett képzését. A sok tantárgy és a tananyag mennyisége próbára tette a hallgatók teherbírását és tűréshatárát is. A tanulási körülmények nem voltak a legtöbb esetben ideálisak, előadáson 110 fő, gyakorlaton 29 fő dolgozott a nem éppen e létszámra kedvező méretű termekben.

A körülményekért kárpótolt az előadók felkészültsége, és az a tudat, hogy olyan új információk birtokába juthattunk, melyeket jól hasznosíthatunk a napi munkánk során.

Érdekes volt megismerni az intézmény és környezete illetve a közigazgatási ismeretek tantárgy keretében, hogy az ország hogyan is működik. Megismertük a kormány és a közigazgatás szervezeti felépítését és működési körülményeit. Az iskolai szervezet és fejlesztése tárgyban megmutatta, hogy igazából milyen külső-belső feltételek biztosítják azt, hogy az iskola működhessen. Tetszett az Unióval kapcsolatos előadás is, mivel e területen sok új információt ismertünk meg. A legfontosabb és egyben a legkeményebb tantárgy a szakmai önismeret és a tanulási folyamatok tantárgy volt. Ezen foglalkozások alatt vezettek rá minket a tanárság értelmére, önmagunk megismerésére és nagyon sok új, a napi munkában használható tanulási módszert ismertettek meg velünk. A tárgyak komolyságát jelzi, hogy ennek a két tantárgynak köszönhetően 20 kollégától kellett megválnunk. Míg a többi tárgy együtt is csak 10 fővel csökkentette az évfolyam létszámát. A pszichés fejlődés zavarai tantárgy keretében a fejlődési rendellenességekkel, a tanulási nehézséggel küzdő gyerekek problémáinak megértésével, a sajátos nevelési igény felismerésének lehetőségeivel ismerkedtünk meg.

Összességében elmondható, nem erre számítottunk, de nem veszendőbe ment idő volt az első félév teljesítése.