Az országban működő közoktatási kollégiumok tehetséggondozó műhelyeinek és programjainak támogatása
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Wekerle Sándor Alapkezelő a Nemzeti Tehetség Program keretében nyílt pályázatot hirdetett.
A Nemzeti Tehetség Program céljai között szerepel a kollégiumi tehetségsegítő hagyományok őrzése és gazdagítása. A tehetséggondozás legfontosabb bázisa a tehetségműhely. A tehetségműhely az a szervezett keretek között működő pedagógusokból, szakemberekből álló kör, amely személyre szabottan, komplex módon fejleszti az általa kiválasztott, felkutatott tehetségígéreteket. A közoktatási kollégiumokban működő tehetséggondozó műhelyek és programok feladata az, hogy az iskolán kívüli időben lehetőséget biztosítson az ott lakó diákok számára képességeik kibontakoztatására, fejlesztésére.
A legalább 60 órás tehetséggondozó műhely célja az iskolában folyó tehetséggondozó tevékenységek komplex kollégiumi programokkal történő kiegészítésének támogatása külső tehetségsegítő szakemberek közreműködésével, annak érdekében, hogy a diákoknak a lehető legjobb támogatást nyújthassák.
A Jelky András Szakképző Iskola és Kollégium által benyújtott NTP-KKOLL-11-A-0031 pályázati azonosítón nyilvántartásba vett „Önképzésre felkészítő, személyiségfejlesztő képző- és iparművészeti tréning” című pályázat az oktatásért felelős miniszter döntése alapján 580 000 Ft vissza nem térítendő támogatásban részesült.
Önképzésre felkészítő, személyiségfejlesztő képző- és iparművészeti tréning
A műhelymunka ideje: 2012. 05. 07. – 06. 13.
A műhelymunkát vezeti: Csegöldi Erika, Egyed Tibor művésztanárok
A műhelymunka során elsődleges szempont, hogy figyelemmel kísérjük és hangsúlyozzuk a tanulók egyéni látásmódját, és a közös munka közben rávezetjük őket a kortárs képző- és iparművészeti irányzatok megértésére és alkalmazására munkáikban. PL.: csoportos akció művészet, gesztusfestészet, divat összhatása egy képi felületen, egy öltözéken, stb.
A diákok meglévő munkáikból kiindulva különböző technikákkal ismerkednek meg: rajz, szín kompozíciós feladatok, kollázs technikák alkalmazása, újrahasznosítható papír hulladékok felhasználása a foglalkozásokon, a vetített kép, mint „rétegződő” felületek megjelenítése a vásznon, festés, montázs és varrott technikák. Ide tartozik még a természeti formák felhasználása, tervezési feladatok átgondolása, modelltervek újrafogalmazása alkotások elkészítésekor. A tréningen a tehetséges tanulók egymás után vetik fel a különböző ötleteket, majd ezekből válogatnak, elvetik a nem megfelelőket, amíg a legszebb megoldás kialakul. Továbbá fontos szerepet kap a diákok rajzkészségének fejlesztése. A műhelymunka során nagy jelentősége van az élő modell utáni portrérajzolás, gyors vázlatok, krokik megoldásával az emberi arc és test szerkezetének felépítése, pontos megfigyelésen keresztül ennek megértése, majd a későbbi tervezési feladatoknál ennek felhasználása.
A program végén a diákok egyéni és közös munkáiból kiállítást rendezünk a Radnóti Miklós Kollégium aulájában.
Diákok:
Alpek Lilla |
Lehoczki Vanessa |