Az országban működő közoktatási kollégiumok tehetséggondozó műhelyeinek és programjainak támogatása

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Wekerle Sándor Alapkezelő a Nemzeti Tehetség Program keretében nyílt pályázatot hirdetett.

A Nemzeti Tehetség Program céljai között szerepel a kollégiumi tehetségsegítő hagyományok őrzése és gazdagítása. A tehetséggondozás legfontosabb bázisa a tehetségműhely. A tehetségműhely az a szervezett keretek között működő pedagógusokból, szakemberekből álló kör, amely személyre szabottan, komplex módon fejleszti az általa kiválasztott, felkutatott tehetségígéreteket. A közoktatási kollégiumokban működő tehetséggondozó műhelyek és programok feladata az, hogy az iskolán kívüli időben lehetőséget biztosítson az ott lakó diákok számára képességeik kibontakoztatására, fejlesztésére.

A legalább 60 órás tehetséggondozó műhely célja az iskolában folyó tehetséggondozó tevékenységek komplex kollégiumi programokkal történő kiegészítésének támogatása külső tehetségsegítő szakemberek közreműködésével, annak érdekében, hogy a diákoknak a lehető legjobb támogatást nyújthassák.

A Jelky András Szakképző Iskola és Kollégium által benyújtott NTP-KKOLL-11-A-0031 pályázati azonosítón nyilvántartásba vett „Önképzésre felkészítő, személyiségfejlesztő képző- és iparművészeti tréning” című pályázat az oktatásért felelős miniszter döntése alapján 580 000 Ft vissza nem térítendő támogatásban részesült.

Önképzésre felkészítő, személyiségfejlesztő képző- és iparművészeti tréning

A műhelymunka ideje: 2012. 05. 07. – 06. 13.

A műhelymunkát vezeti: Csegöldi Erika, Egyed Tibor művésztanárok

A műhelymunka során elsődleges szempont, hogy figyelemmel kísérjük és hangsúlyozzuk a tanulók egyéni látásmódját, és a közös munka közben rávezetjük őket a kortárs képző- és iparművészeti irányzatok megértésére és alkalmazására munkáikban. PL.: csoportos akció művészet, gesztusfestészet, divat összhatása egy képi felületen, egy öltözéken, stb.

A diákok meglévő munkáikból kiindulva különböző technikákkal ismerkednek meg: rajz, szín kompozíciós feladatok, kollázs technikák alkalmazása, újrahasznosítható papír hulladékok felhasználása a foglalkozásokon, a vetített kép, mint „rétegződő” felületek megjelenítése a vásznon, festés, montázs és varrott technikák. Ide tartozik még a természeti formák felhasználása, tervezési feladatok átgondolása, modelltervek újrafogalmazása alkotások elkészítésekor. A tréningen a tehetséges tanulók egymás után vetik fel a különböző ötleteket, majd ezekből válogatnak, elvetik a nem megfelelőket, amíg a legszebb megoldás kialakul. Továbbá fontos szerepet kap a diákok rajzkészségének fejlesztése. A műhelymunka során nagy jelentősége van az élő modell utáni portrérajzolás, gyors vázlatok, krokik megoldásával az emberi arc és test szerkezetének felépítése, pontos megfigyelésen keresztül ennek megértése, majd a későbbi tervezési feladatoknál ennek felhasználása.

A program végén a diákok egyéni és közös munkáiból kiállítást rendezünk a Radnóti Miklós Kollégium aulájában.

Diákok:

Alpek Lilla
Bácsi Nikolett
Benedek Odett
Bogdán Viktória
Bús Vivien
Kiss Ádám
Kovács Anett

Lehel Ingrid

Lehoczki Vanessa
Pálmai Mirandella
Pasztendorf Alexandra
Pásztor Adrián
Rávai Fanni
Sipos Renáta
Tímár Boglárka
Tóth Orsolya

Képek a műhelymunkákról

Képek a bemutatóról