Sasi Judit A Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karán a fejlesztő- differenciáló pedagógia területen vesz részt szakirányú továbbképzésen.
A négy féléves képzés elvégzésével-mely egy szakdolgozat megírásával és a záróvizsga letételével zárul-szakvizsgázott pedagógus lesz a fejlesztő, differenciáló szakterületen.
A képzés szerkezete: 2+2 félév; az első évben 4 konzultáció félévenként, majd a második évben 1-1 napos konzultációkkal, heti rendszerességgel.

A képzés során a pedagógusképzésben szerzett ismeretekre és a gyakorlati tevékenység tapasztalataira építve felkészül a pedagógus munkakörök illetve az intézményekhez kapcsolódó speciális feladatok ellátására. Ismereteket szerez a közoktatás rendszerének, intézményrendszerének működéséről, hatékony irányításáról, az oktatás-nevelés tartalmi szabályozásának új követelményeiről. Képessé válik a fenti ismeretek alkalmazására az oktatásban-nevelésben. A pedagógusképzésben szerzettek kiegészülnek új szaktudományi és módszertani, gyakorlati ismeretekkel. A pedagógus munkakörökhöz kapcsolódó speciális ismereteket (mérés és értékelés, szaktanácsadás, szakértői, minőségbiztosítási feladatok), képességeket sajátít el. Pedagógiai és pszichológiai ismeretei bővülnek.

A képzés során elsajátítandó ismeretkörök, szakmai képességek:

  1. Sajátos pedagógiai, pszichológiai ismereteket és módszereket igénylő személyiségek, illetve csoportok nevelése-oktatása
  2. A pedagógus a nevelési-oktatásai intézmény szervezetében
  3. A nevelési-oktatási intézmény hatékonysága
  4. A nevelési-oktatási intézmény, mint szervezet
  5. Közigazgatási, EU-s és államháztartási ismeretek

Eddig 3 alkalommal vett részt konzultáción, melyeken a nevelési-oktatási intézmények működéséről, hatékonyságáról, EU-s és államháztartási ismeretekről volt szó. Ez a félév évközi jegyekkel és három vizsgával zárul.

 

Sasi Judit a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karán a fejlesztő- differenciáló pedagógia területen vesz részt szakirányú továbbképzésen.
A 2+2 féléves képzés 1. féléve 2011. januárjában lezárult.
A félév során a négy konzultáció alkalmával hét tantárgya volt:
- A nevelési-oktatási intézmény és a fenntartó
- A nevelési-oktatási intézmény hatékonysága (Mérési lehetőségek)
- A nevelési-oktatási intézmény hatékonysága (Minőségbiztosítási módszerek)
- A nevelési-oktatási intézmény, mint szervezet
- A tanulók, a pedagógus munkájának értékelése
- Államháztartási ismeretek
- Közigazgatási és EU-s ismeretek.
Ezek közül két tárgy aláírás megszerzésével, két tárgy évközi jeggyel és három tárgy vizsgával zárult.
A képzésben ez az év az alapozó szakasz.
A második félévben a következő tantárgyak kerülnek előadásra:
- Élethosszig tartó tanulás, felnőttoktatás
- Sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók
- A pedagógus a nevelési-oktatási intézményben
- Iskolai mentálhigiéné
- Integráció és szegregáció kérdései
- A pedagógus a nevelési-oktatási intézményben
Az első konzultáció még februárban megvolt.
A második szemeszter során még további három alkalommal lesz képzés, majd ez a félév is évközi jegyekkel és vizsgákkal zárul júniusban.