Reiner Éva a Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar hallgatója a 2010-2011 es tanévben.
Éva 1987-ben okleveles faipar mérnökként végzett az akkor még Erdészeti és Faipari Egyetem néven működő intézményben. Közel 10 termelésben eltöltött év után került az oktatásba. 1998-tól a bajai Jelky András Szakképző Iskola és Kollégium tanára. A faipari szakmacsoportban elsősorban a faipari szakmai tárgyakat tanítja. Az iskolában szakiskolai és szakközépiskolai képzés is van, így technológia, anyag és gyártásismeret, szakrajz, gyártásszervezés, munkavédelem, vállalkozás ismeret tantárgyakat tanított eddig.
A tavalyi évben kiírt TÁMOP-3.1.5-09/A-2 pályázat felkeltette érdeklődését, mivel pedagógiai végzettsége nem volt. Főnökei javaslatára és kollégái egyetértésével lehetőséget kapott a pályázat keretein belül a továbbtanulásra, másoddiploma megszerzésére. Rendes felvételi eljárás keretein belül felvételizett az egyetem mérnöktanár MSc szakára levelező tagozaton.
A képzés 4 féléves, 2010 szeptemberében indult, havi rendszerességgel, alkalmanként 5 napos konzultációs időszakokkal.
A tantárgyak közül a „Nevelés történeti-antropológiai alapjai” tantárgy keretein belül a gyermeklét és nevelés történetét az ókortól napjainkig ismertették meg a hallgatókkal. A „Szakoktatás története” igen érdekesnek bizonyult, és bár sok munkával járt, izgalmas volt egy-egy szakma kialakulásának és továbbadásának utánanézni egy házi dolgozat megírása során.

„Nevelés és oktatásszociológia”, „Neveléselmélet”, „Oktatási és vizsgarendszerek”, „Bevezetés a pedagógia elméletébe és kutatási módszereibe”, „Közoktatási gyakorlat” „Bevezetés a pszichológiába”, „Fejlődés és személyiségpszichológia” mind-mind olyan tantárgyak, melyek az eddigi gyakorlati tapasztalatok során szerzett tudást kiegészítik, rendszerezik, illetve olyan aspektusból mutatnak rá egyes problémákra, dolgokra, melyek eddig nem kerültek előtérbe.
Nagyon hasznos, hogy a pályázat nemcsak lehetőséget ad a tanulmányok folytatására, de időt is biztosít a felkészülésre azáltal, hogy a munkával töltött időt felére csökkentette.
Nagyon jó az is, hogy havi rendszerességgel találkozni tud volt tanítványaival, akikre büszke, hogy sikerült nemcsak megtanítani, de megszerettetni is a szakmát úgy, hogy ebben az irányban tanulnak tovább. De jó találkozni a csoporttársakkal is, akik hozzá hasonlóan tanítanak is, így tapasztalatcserére is van mindig lehetőség.
A mérnöktanárnak kettős feladata van. Egyrészt értenie kell a szakmájához, másrészt képesnek kell lennie átadni tudását, tudni kell formálni, alakítani diákjait, tanítani kell őket a szakmaszeretetre, hivatásra.

 

Reiner Éva a Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar faipari mérnöktanár hallgatója a 2010/11-es tanév szeptemberétől. A képzés négy féléves. Az első szemesztert követő vizsgaidőszak követelményeit teljesítve, most az újabb félév feladatait kell leküzdenie.
A szorgalmi időszakban most is havi rendszerességgel kell a konzultációkon megjelenni, ami alkalmanként 1 hétig tart (hétfőtől péntekig).


A képzésre azért jelentkezett, mert az eddigi munkája során szerzett tapasztalatokat, tudást rendszerezni szeretné, célja mind gyakorlati, mind elméleti síkon továbbfejlődni, hogy ismereteit továbbadva tanítványai könnyebben szerezzék meg és mélyítsék el tudásukat, és emellett meg is szeressék szakmájukat. Eddigi tapasztalatai alapján erre a célra a megfelelő helyet találta meg.
A képzés során elsajátítandó ismeretkörök, szakmai képességek:
Pedagógiai képességek fejlesztése
A személyiségfejlődés zavarai
Pedagógiai- és szociálpszichológia
Andragógia és módszertana
Interkulturalitás és multikulturalitás
EU ismeretek
Nevelés- és művelődéstörténet
A tanári mesterség alapjai
Szakmódszertan
Pedagógiai kutatás módszertana
Szakképzés pedagógia
Környezetpedagógia
Közoktatási gyakorlat
Az osztályfőnöki szerep
Oktatáselmélet
E félév során is hospitálásokkal, illetve több házi dolgozat valamint előadás elkészítésével kell a konzultációk során kapott ismereteket elmélyítenie.
Ez a félév évközi jegyekkel és hat vizsgával zárul.